Funderingar

En kommentar
Hej!
En sak som jag reagerar på är att i stort sett hela livet som ung går ut på att ha dåligt samvete för att man inte pluggar tillräckligt mycket?!? Jag menar, vuxna säger "Ta vara på den härliga tiden när du är ung". VILKEN HÄRLIG TID!? Att sitta och plugga halvt ihjäl sig tills paniken kommer krypande och det dåliga samvetet över att man inte kan det man borde kunna faller över en. Sen sitter man där och kan inte läsa för att allt är suddigt av tårar och paniken som etsats sig fast i hjärnan så att man inte kan koncentrera sig, vilket knappast gör saken bättre. 
 Man trycker in informationen för att kunna det till provet, om du frågar personen en vecka senare kan jag lova dig att han/hon inte kan svara! Om man hade lite mer intressanta/roliga inläringsmetoder och om man hade längre tid på sig att lära sig något kan jag lova att det skulle ge betydligt mycket bättre effekt än att läraren står och berättar något som inte en enda elev lyssnar på och sen säger "Jaha, ni ska läsa sidan 22 - 34 där detta står tills i morgon och svara på de 23 uppgifter som hör till kapitlet". Om läraren istället skrivit upp frågorna på tavlan, låtit eleverna jobba gruppvis/ensamma med dem skriftligt och diskutera de svar de kommit fram till m.m. Så kan jag lova att det skulle ha en betydligt mycket bättre effekt. Då hade lektionen inte gått åt till att läraren skulle prata med sig själv eftersom eleverna inte lyssnar och eleverna hade sluppit läxorna och de hade dessutom LÄRT SIG NÅGOT! 
 Nej nu är det dags att gå och ta itu med läxorna... eftersom lärarna tyvärr har fel inlärningsmetoder.

Kramizzz
 
1 Cecilia:

skriven

Ja du har det inte lätt. men ett tips jag kan ge dig är att ta upp det på elevråd lr klassens timma lr vad det nu heter. Tror de flesta kommer att hålla med dig.

Snygg sida du har skapat. hur lyckades du med det??

**KRAM PÅ DIG!!**