Tillbaka

Kommentera
Hejsan hoppsan!
Nu är jag tillbaka i bloggandet underbara värld igen.
 Tänkte jag kunde skriva lite om vad som hänt sen sist jag bloggade vilket ju var väldigt *host* nyss. Haha, jag har i alla fall börjat gymnasiet. Går naturvetenskap såklart och det går väl ganska hyffsat. Rätt högt tempo bara men vad hade jag väntat mig när jag börjar på NATUR av alla program?
 Skriver dikter på terminerna som vanligt, novellerna hinner jag tyvärr inte med men det var väl ingen nyhet med tanke på att jag sällan hunnit med noveller under terminerna. 
 Saknar 9a även om den nya klassen är bra och så (framför allt är den LUGNARE, 9a var ju klassen vikarierna fruktade och som lärarna fick ta 5 djupa andetag innan de gick in till). Fast jag måste ju säga att vi hade ju bra mycket roligare i 9A än vad vi har här, är ju mest lärarna som är roliga.
 En av våra lärare i matte har rätt roliga exempel, till exempel gjorde han en funktion om potatis, problemet med den var bara att om man gick in i affären (även om man inte köpte något alltså) så var man tvungen att betala 2 kronor för en påse. Sen om man kom med potatis till affären fick man pengar för dem plus en påse vad man nu ska med den till när man just gett bort sina potatisar.
 En av våra lärare i naturkunskap/kemi är rätt rolig också, när han skulle gå igenom säkerheten sa han till exempel: "Den här brandfilten ska ni inte stå och flaxa med som om ni vore fåglar!" och "Brandsläckaren är rätt skojig, tyvärr får vi inte använda den om det inte brinner".
 En sak som var ganska kul var att en annan av våra lärare hade en powerpoint presentation när han kommer in, sen går han bakom den där duken och det ser inte hon som har den, sen blev hon rädd då för att den rörde sig och säger "Åh gud vad rädd jag blev, jag är så rädd för sådana stora lurviga spindlar som jag läst kommit till Halmstad!" han svarar "TACK!" för det lät liksom som om han var en stor lurvig spindel.
 Nej nu måste jag gå, skolan väntar!

Kramizz