Bin i 40 gångers förstoring! :)

3 kommentarer
Hejsan! Idag på biologin kollade vi på bin i en lupp (inte en sådan där liten utan en som ser ut som ett mikroskop ungefär fast inte har lika mycket förstoring..). Nedan ser ni en bild som jag tog med mobilen där man tittar i luppen, kvaliten är antagligen inte den bästa men den får duga. Detta är alltså en vinge från ett bi :)

 Måste säga attt under biologi lektionen började jag fundera på om det verkligen var normalt att bli enormt imponerad över hur ett bi ser ut i 20 - 40 gångers förstoring, sedan konstaterade jag att jag aldrig någonsin strävat efter att vara normal :P 
 På lunchen satt jag på bänken och då kom en från min gamla klass (9A alltså) förbi och vi sa hej och så. Sedan sa jag "Alltså... varför droppar det från din väska??" . Det visade sig sedan att korken inte varit helt påskruvad på en flaska Loka så halva flaskans innehåll hade tömts i väskan. Jag hjälpte henne att plocka ur och torka alla saker + väskan. Ingen av de två mobiler hon hade i tycks ha blivir direkt skadade iaf, tur det. 
 På kemin satt vi bara och räknade hela lektionen, jag blev klar med några uppgifter iaf. 

Imorgon ska vi till simhallen med skolan... BLÄÄÄK säger jag bara. 

Kramar 
 
1 Blip:

skriven

Gillar bin så länge dom inte sticks ;).

2 Katrin:

skriven

hehe men det e ju läckert o kolla på grejjer så där ju =)

prova ett hårstrå i mikroskop nån gång =)

kram

3 Smurvelmurvelsmurfen:

skriven

Hårstrå kollade vi på i sjuan :P