Livräddning och punktering

3 kommentarer
Hejsan!
 Hade sovmorgon idag eftersom min lärare i spanska fortfarande är i Barcelona med steg 4 eleverna, började med andra ord först klockan tjugo över nio. :)
 
Då hade vi biologi och tittade på en film om livet i havet, tror dock att syftet var att vi skulle få se hur djuren vi nyligen pratat om fungerar i praktiken. Då fick vi också reda på en preliminär planering över hur resten av våren kommer att fortgå, vi ska bland annat eventuellt dissekera (stavning?) både abborre och kräfta :P Sorry att jag låter som att jag är någon djurplågare eller något (iofs så är ju djuren ändå döda) men det är intressant att se hur de ser ut innuti, fast jag förstår alla er som tycker att det är grymt onödigt att djuren dör och att vi bara ska skära i dem och inte direkt använda dem till något vettigt.

Nåja, sedan hade vi kemi, vi räknade (erkänn ni blev förvånade...) med lite exempel på tavlan och liknande och jag insåg att jag nog faktiskt börjat förstå det där med mol lite. *stolt* :) Vi fick även tillbaka vår labrapport, man kunde som mest få VG och jag fick VG- av den anledning att jag glömt bort att skriva att man inte fick hälla ut kopparsulfat i vasken, utan att det måste hällas i särskilda behållare.
 
Sen var det lunch, någon äcklig soppa som de påstod var thailändsk, men den smakade mest bara konstigt typ. Den mesta smaken var Curry och sedan var det några sega bitar av fläskkött i den, ingen höjdare med andra ord. 
 
Efter lunchen bar det av till simhallen. Där skulle vi först simma valfritt simsätt i 15 minuter så många längder som möjligt, jag var lat och simmade bara 18 st. En kille som går i simning fick ju då nåååågra fler, bara 44 stycken :P Men han är också GRYM på simning. Jag har ju gått i simning, men det var ju ca 5 år sedan :P 
 Sen när vi simmat i 15 minuter hade vi livräddning, det gick bra för mig att livrädda. När vi sedan kom till att jag skulle bli livräddad gick det dock lite sämre... Eftersom jag är ungefär universums mest kittliga människa, så jag började ju sprattla och grejs när hon försökte livrädda mig... Vi skulle ju hålla i huvudet och rör man vid min hals är man illa ute, tror inte jag råkade slå till henne iaf, i så fall var det inte med mening :$. Nåja, jag slapp iaf bli livräddad :P Blir bara lite problem om jag håller på att drunkna och skriker om man tar mig på halsen, fast tror (hoppas) inte jag gör det om det skulle vara på riktigt. :P
 Sedan hade vi stafett och efter som vi hade han som är asbra på att simma och en annan som också är grymt bra i vårt lag så vann vi (tror jag iaf). Ett av de andra lagen var klara före oss men de var en person mindre, så det blev inte helt rättvist då liksom. 
 
Sedan på väg hem så hade min idiotiska cykel fått punktering, så jag fick leda den tillbaka till skolan och missade ungefär halva mattelektionen. Fast det gjorde de flesta andra också så det var lugnt.

 På bilden så redigerade jag bilderna, sitter ju mest bara och leker planlöst i photoshop på bilden nu eftersom jag inte hade någon riktig idé från början. Men tror det blev helt okej iaf...

 Fick förresten veta att jag om jag ville kan gå miljöpolitik nästa år :)
 
Jösses vilket långt inlägg det här blir då, hoppas ni orkar läsa iaf :P 
 
 Tänk på mig på mitt nationella prov imorgon, jag är grymt orolig... klockan 8.25 - 9.45 :S

Kramar
 
1 Blip:

skriven

När jag gick i plugget fick vi skära i koöga samt skära bläckfisk. Då vet man att du e kittlig ;)Räddar du mig om jag sjunker ;)

2 Anonym:

skriven

hehe vi fick sprätta opp och dela på ett varsitt grishjärta... även sticka ner handen i en rådjurlunga medan den blåstes opp... kändes skitskumt

3 Katrin:

skriven

hehe vi fick sprätta opp och dela på ett varsitt grishjärta... även sticka ner handen i en rådjurlunga medan den blåstes opp... kändes skitskumt