Känslan att se klart

2 kommentarer
Hejsan!
Bara för att jag har gigantiskt tråkigt är det är lång sovmorgon så ska jag skriva ett inlägg till :P
Jag har tänkt på en sak. Den 29/9 är det exakt 3 år sedan jag fick mina glasögon. Först så ville jag verkligen inte ha glasögon, trodde inte att jag skulle se klok ut i det och tyckte att min syn väl inte var såå dålig. Sedan när jag väl fick mina glasögon var jag fullkomligt överlycklig, tänk att träden plötsligt fick löv en bit bort, och inte bara var en stam med en suddig massa av gröna nyanser och tänk att människor fick ansiktsuttryck även om de stod en bit bort. Det kändes så konstigt att liksom plötsligt kunna se, ja okej jag var ju inte helt blind innan men ändå. Att världen plötsligt slutade vara sådär suddig några meter bort :P  Men jag visste ju inte hur andra såg, därför tog det ett tag innan jag förstod att jag nog faktiskt behövde glasögon, fast jösses vad glad jag var sen när jag fick dem. Så tänk nu lite extra på hur underbart det är att kunna se klart, även ni som inte har glasögon :P

Kramiz
 
1 Livia:

skriven

Tack:D!

2 Nynäshamn:

skriven

Hade samma tanke när jag fick mina glasögon för 10år sen.