Suck säger jag bara

En kommentar
Hej!
Jag har varit hos rektorn idag, eller, jag och min kompis har varit hos rektorn idag. Vi var eh... mindre glada, milt uttryckt. Några av er kommer kanske ihåg det här inlägget där jag inte heller var direkt överlycklig.
Vad som kan vara värt att nämnas är att detta hänt ytterligare två gånger denna terminen men då gjorde vi ingen stor grej av det hela. Saknade liksom ork... Men idag var det alltså dags igen. Sist pratade vi med skolans verksamhetschef (borde inte någon hända när man pratar med en sådan?!) och denna gång med rektorn för vår sektor.
 Det hela började med att vi gick till bamba för att äta, vi tog mat. Gick och satte oss, åt. Allt precis som vanligt, dock slutade de normala händelserna när jag skulle gå och ta lite till. Då konstaterade jag att den utan fläskkött (som min kompis äter) stor helt öppen och köttbullarna där var slut... Suck.
Jag anklagar ingen särskild, det är lätt att glömma att lägga på ett lock efter att man tagit, det är klart att bambatanterna kan ha svårt att kontrollera vilka som ska ha specialkost eller inte och det är klart att många elever hellre äter köttbullar än varmkorv. Allt detta är fullt förståeligt, grejen är den att vi hade ovanligt tidig lunch idag. Hade vi haft lunch vid tiden som vi har de andra dagarna hade min kompis alltså inte fått någon mat. Det behövs ett bättre system för det där. När det var risgrynsgröt var min slut och kan säga att det var tur för dem att soppan (som var det andra allternativet) inte innehöll mjölk, annars hade jag fått äta sallad till lunch och då hade jag varit ganska lite lätt en aning förbannad.

Hmmm.... rektorn mailade iaf till hon som är chef för köket, hon skulle höra av sig när hon fått ett svar från henne... hoppas det löser sig snart. 

Blev ett långt inlägg idag ser jag, det var kanske på tiden :P

kram 
 
1 Nynäshamn:

skriven

En arg smurvel är inte att leka med -gammalt göteborg ordspråk :P