SOMMARLOV!! :D

En kommentar

Sommarlov, solen lyser skönt
Med lust och fägring stor
Och träder är så fina
Jag gör så att blommorna blommar
och vinden är så varm
Var dag är som en gyllne skål

Vad trycks om min kombination av 6 olika sommarsånger?
Första meningen är den första i "sommarlov" eller vad tusan den heter
Andra meningen är den andra i "Den blomstertid"
Tredje meningen är den tredje i "Sommarsången" ni vet den där som Pippi sjunger
Fjärde meningen är den fjärde i "Idas sommarvisa"
Femte meningen är den femte i "Jag sitter på ett berg"
Sista meningen är den sjätte i "Nu grönskar det"

Haha, låter himla mysko när man försöker sjunga den med de olika melodierna kan jag meddela, testa själva :P

Idag hade vi iaf avslutning :) Det var rätt trevligt, det började med att jag såg på när de andra åt glass som vanligt, sedan skulle vi sjunga "Nu grönskar det" och "Idas sommarvisa". Lite kul, för sjöng Idas sommarvisa gjorde vi när vi gick ur ettan och var sju år också ;)
 Sen skulle vi till aulan och där såg vi på när de uppträdde. De var jätteduktiga men måste säga att jag gillade bättre när Melissa och Martin sjöng "I´m Yours" i nian än dem som sjöng nu, men dem som sjöng nu var också jätteduktiga! :) 
 Sen fick vi gå hem typ. :D

Bilden är så liten så det syns typ inte, men det står "Ha ett bra sommarlov" och sedan alla våra namn i NV1 :)


(denna bild hamnade under Naturlig natur bara för att det är massor av naturare)
Kramar

 
1 Nynäshamn:

skriven

Fuskigt vill med ha sommarlov som alla dom andra barnen fast får lite "sommarlov" semester om en vecka.