Dissektion av sill och en ARG smurvel

5 kommentarer
Hej!
 Idag när vi skulle äta lunch så ställde vi oss som vanligt i kön längst till vänster eftersom specialmaten finns där. Men när vi kom fram så fanns endast ytterst lite kvar av den laktosfria kosten och ingenting kvar av den utan fläsk kött som den andra skulle ha. Detta berodde på att de två stått öppna och därför hade väldigt många tagit av dessa utan att vara i något behov av dem. Så min kompis fick ta vegetarisk kost och jag fick ta det som var kvar, vad de andra som kom efter mig fick ta vet jag inte, men troligtvis sallad. Vi var ganska förbannade över detta eftersom vi faktiskt har rätt till specialkost och att det inte är det minsta bra att folk tar av vår mat när de inte har något behov av det. Så vi pratade med en lärare och frågade var rektorn satt, läraren frågade vad det gällde och vi berättade så hon lovade att ta upp det med andra lärare osv. Sen fick vi veta var rektorn fanns och gick dit, fast hon var inte där förrän på fredag. Men då kom en man och frågade om vi sökte rektorn och vad det gällde så vi förklarade och han tog med oss till rummet där överste kocken (tror jag det var) satt fast hon var inte heller där, hon hade gått för dagen. Fast han lovade att han skulle prata med henne om detta imorgon. Till historien hör att även mitt laktosfria smör var slut :@
 
På biologin dissekerade vi sill, det var rätt äckligt måste jag medge. Eller det var iaf mer blod än när vi dissekerade kräftor. Fast det var ganska intressant. :P

Nu ska jag åka och kolla på gympaskor och se om jag kan slippa ha så satans ont i fötterna på gympa lektionen.

Kramizz
 
1 Blip:

skriven

Tråkigt när det blir så, får hoppas dom skärper sig. Fast du slippe iaf betala för maten som jag får göra varje dag (dagens 69kr). kram från ett mulet Landsort

2 Katrin:

skriven

väldigt bra att lärarna tar det på allvar... ni måste ju ha mat.

kram på da

3 Elin:

skriven

sämst... maten ska inte ta slut sådär ;/

4 ABO:

skriven

Jag tog ALL din mat, mohahahaha

5 Blip:

skriven

ABO du kommer en dag att sluta bakom lås och bom får se hur tuff du är då!