Jag är lättroad

2 kommentarer
Hejsan!
Jag är extremt lättroad ibland, men detta tycker jag faktiskt är relativt komiskt.
Kar IVX Johan var kung i Sverige och många liberaler tyckte att han hade för stor makt. Därför skapades 1830 den liberala tidningen "Aftonbladet". Dock tyckte Karl IVX Johan inte om denna eftersom han ansåg att kritiken var för skarp så han beslutade att dra in tidningen. Då skapades en ny tidning med namnet "Det nya Aftonbladet" som även den drogs in, efter detta skapades "Det andra Aftonbladet" som drogs in, "Det tredje Aftonbladet" som även det drogs in och ja ni fattar principen. Såhär höll man på fram tills "Det tjugosjätte Aftonbladet" då insåg man att det var lönlöst att fortsätta dra in tidningen :P Fattar inte att de orkade hålla på att dra in tidning efter tidning, jag menar borde man inte någon gång INNAN man dragit in typ 28 tidningar ha insett att det inte var någon poäng med det för att den ändå kom ut igen? :P

Idag har jag kopierat porträtt iaf och blev väl som lite kompensation för sist när jag fick gå 45 minuter innan vi egentligen slutat eftersom jag var tvungen att stanna 20 minuter över tiden idag för att bli klar.

Kram 
 
1 Nynäshamn:

skriven

Då kommer frågan varför heter inte Aftonbladet Det tjugosjätte Aftonbladet"...

2 Sandra.:

skriven

Då kommer frågan varför heter inte Aftonbladet Det tjugosjätte Aftonbladet"...

Då kommer frågan varför heter inte Aftonbladet Det tjugosjätte Aftonbladet"...