Nokia vs Sony Ericsson

2 kommentarer
Hejsan!
Min älskade sony ericsson w595 är på lagning just nu. Den hade sällan täckning innan, bara om man befann sig intill ett fönster och inte hade den i fickan men igår så beslutade den sig för att vägra ta emot någon som helst täckning och det stod "ingen nätåtkomst" på displayen. Underbart... Så nu har jag en nokia som jag fått mindre fnatt på x antal gånger. Är en nokia 6220 om någon skulle vara intresserad. Pappas egentligen, han var den enda som hade en mobil som kunde ta emot 3G och eftersom jag har 3 så får jag låna hans tills min är lagad. Fast med mitt simkort i då, men som sagt, jag har redan fått fnatt.
Det som gör mig galen är:
1. Att mellanslag är på 0 och inte på # som jag är van vid
2. Att sms:et skickas om man råkar komma emot grön lur (och eftersom man inte anger vem man ska skicka sms:et till efter att man skrivit det som man gör med sony ericsson så lyckas jag skicka konstiga halva sms :@)
3. Att min egen är snyggare :P
4. Att jag inte gillar menyn för att jag alltid kommer in på massa konstiga saker
5. Att man inte kommer till menyn om man trycker på mittenknappen
6. Att det inte kommer upp förslag på vad nästa ord kan vara när man skriver sms.
7. Att man ändrar ord genom att trycka på * istället för att gå ner.
8. Att den inte har några smiles
9. Att batteriet tar slut hur fort som helst.. håller inte ens en hel dag :S

Ja det var väl typ det.. och säkert något mer som jag inte kommer på just nu :P Skönt att jag bara ska ha den  tills min egen är lagad. Hur tusan stod jag ut med att ha en nokia i två år :S

Nåja nu har jag klagat klart. :P Idag har jag varit på landet, det var väl rätt skoj. :) Jag och Ulrika gick ner till sjön och fotade plask, eller nja, jag fotade och Ulrika pratade ;)
Här är en bild, måste nog säga att det är den bild på ett plask som jag blivit allra mest nöjd med :)


Lägg märke till att plasket speglar sig i vattenytan :)

Kramizzz
 
1 Nynäshamn:

skriven

Se dagens ungdomar jag är nöjd så länge ja kan ringa på mobilen och kan sms:a minns min första mobil där jag fick dra ut antennen på mobil och stor var den, Philips Spark hete den. 12 år sen man hade den om inte mer.

2 Katrin:

skriven

fin bild... men måste du sätta ditt nick mitt på bildens motiv? kan du inte flytta ner det en centimeter hehe. kram