Specialkost

Kommentera
Hejsan!
Eftersom jag har sovmorgon så tänkte jag skriva ett blogginlägg om något som redan är väldigt omdiskuterat (svar nej, jag ska inte skriva om huruvida Anna Anka ska ha tv program eller om vulkanen på Island). Jag tänkte roa mig med att skriva om skolmaten.
 Förr tyckte jag faktikst om skolmaten, iaf majoriteten av dagarna, jag tänker inte roa mig med att sitta och älta nu i ett helt inlägg hur kass den ordinarie skolmaten är. Utan jag tänker berätta hur det är med specialkost.
För det första har jag en fråga. Varför varför varför tror alla människor att specialkosten är mycket godare än vanliga skolmaten? Ja okej, ibland får jag klyftpotatis när det är potatismos och jag får annan fisk när det är fiskbullar men ändå. För det mesta när de haft mjölk i såser så får jag vatten istället, för det mesta när det är pannkakor så ser de allmänt hemska ut. Så det jag inte förstår är alltså, varför tror många att specialkosten är mycket godare än ordinarie? Hade jag fått välja hade jag gärna ätit ordinarie. Alla ni som fortfarande tvivlar på att ordinarie är godare än specialkosten får gärna byta med mig en vecka... hur det nu går till :P

Kram