Vädergudarnas kalas

Kommentera
Hejsan!
 Vädergudarna tycks ha haft en rolig dag. Det har varit en salig blandning av sol, regn, hagel och snöblandat (!) idag. Tror bestämt att de har någon typ av barnkalas där uppe ;) Kan inte jag få bli bjuden nästa gång? Jag vill gärna skicka ner lite blixtar här och där på jorden (dock bara snälla blixtar, sådana som inte skadar, ni kan uppfinna det när ni ändå håller på :P) Dessutom hade jag fått chansen roa mig med det faktum att jag kunnat avgöra vädret, vilken makt. Enda problemet är att jag har hört att vädergudarna inte finns? Hur ska jag få kunna komma på barnkalas när någon liten vindpust fyller 4 år och leker hela havet stormar? Dagens näst största fråga. (Dagens största fråga kommer senare i inlägget).
Nu tänkte jag berätta om min dag (oj så ovanligt i en blogg).
 Min dag inleddes med en förhållandevis intressant biologilektion som sedan följdes av en inte helt lika intressant kemilektion bestående av eget arbete. Vi jobbar med analytisk kemi i nuläget och roade oss idag med att leta reda på en handledning till den laboration vi planerat att genomföra.
 Därefter var det dags för spanska med vikarie. En vikarie som visserligen kan prata hjälpligt på svenska men som kommer från Spaninen. Hon är i Sverige för att försöka lära sig svenska. Vi gjorde många tappra försök att göra oss förstådda med mer eller mindre lyckat resultat. Efter 10 minuter gav vi upp försöken att förklara att vi hade våra dialoger i datorn eftersom svaret ändå alltid blev "Ni ska jobba med att skriva på papper eller träna på era dialoger". Nästa fråga är då, hur tränar man på en dialog som finns på datorn när man inte får gå till en dator? Dagens största fråga. 
 Därefter roade jag mig med att leta efter Marie och Mariam (ni får ju säga att ni är i kopieringsrummet människor! :P) i ett par evigheter innan jag gick och åt. 
 Var med på ungefär halva fysiklektionen innan det bar av till tandläkaren för vanlig kontroll, ja jag tror ni varit på en sådan så jag behöver förmodligen inte beskriva vad en sådan går ut på, röntgen och dylikt alltså. Allt såg iaf bra ut. 
 Jag kom tillbaka och var med på ungefär en halvtimme av mattelektionen. Sedan var det dags för fotografisk bild då jag satt och redigerade bilder till mitt bildreportage.
Väl hemma har jag skrivit klart min bildanalys (det var verkligen på tiden) och pluggat lite historia (tack för hjälpen, ja alltså du vet förmodligen om du hjälpt mig med historia eller inte, har du inte hjälpt mig behöver du inte ta åt dig av mitt tackande :P).

Imorgon är det dags för livräddning, om dagen blir lika givande som sist vi hade livräddning återstår att se. För som ni vet är jag ju rätt värdelös att rädda livet på, åtminstone när det inte behövs. Ungefär som när vi hade hjärt- lungräddning alltså.

Nej, nu är det snart dags att sova tror jag.

Kram