Blandade känslor

2 kommentarer
Hejsan!
Om ganska exakt 34 timmar kommer jag att befinna mig på en plats jag inte varit på sedan den 10 juni. I övermorgon börjar mitt tredje år på naturvetenskapliga programmet på gymnasiet. Det känns förbaskat konstigt. För exakt 2 år sedan hade jag gått min första riktiga dag på gymnasiet. Då kändes de här tre åren som en hel evighet. Nu är det mindre än ett år kvar tills jag tar studenten. Nåja, jag skulle inte skriva ännu ett inlägg gällande hur lite jag vet vad jag vill efter gymnasiet osv osv osv för jag känner att det är en aning uttjatat. Infon var mer att i övermorgon börjar jag trean. Det är med blandade känslor jag lämnar sommarlovet och övergår till vardagen. Visst är det skönt att vara ledig, men jag tror att trean blir rätt bra. Jag har nästan bara ämnen jag tycker om och finner intressanta och vi har ett ortroligt bra schema. Jag börjar allvarligt undra hur de som lägger upp kurserna tänker. Tvåan hade sina stunder då den var hemsk, horribel, otroligt stressig och jag vet inte allt. Det fanns stunder då jag nästan allvarligt funderade på om jag verkligen valt rätt, om det skulle vara sådär förbaskat stressigt. Självfallet är det skönt att ha ett lugnt schema i trean, men frågan är om det inte varit bättre för alla om man tagit lite av allt ifrån tvåan och lagt det i trean. Nåja, innan jag kryper till sängs med en god bok tänkte jag berätta om mitt schema. Enda jag skulle kunna vara en smula irriterad över är att jag på torsdagar har håltimme mellan 10.45 - 13.30. En sådan tid som är precis av den längden så att jag inte riktigt vet om jag orkar ta mig hem eller inte. Jag bor ju ca 10 mins cykelavstånd ifrån skolan, men känns ändå inte helt som att det är värt det på något sätt. Vi får se. Fredagar är klart trevligast, då slutar jag vid halv tolv. Kan knappt bli bättre :P Onsdagar är min längsta dag (eller ja, lång är den verkligen inte egentligen, haha) Då går jag från 8.25 - 15.20. Dock har jag projektarbete på slutet av dagen där. Jämför detta med förra året då jag slutade någonstans mellan 16.10 - 16.30 majoriteten av veckan. Min senaste dag i år är nästan vid samma tid som min tidigaste dag förra året. :P

Nåja, läggdags.
Kram
 
1 linda - pictures, drawings, me:

skriven

sv: tack så jättemycket!

2 C U A D R O - linnéas lilla blogg.:

skriven

SV: Nejdå, någon extremt konstig tror jag inte du är bara för att du gillar jpg-filerna bättre (:



Camera Raw, vart hittar jag det egentligen, har sökt och sökt hittat något man ska lägga in i någon mapp men de fungerar ju inte riktigt :/