Höstlöven dansar idag

En kommentar

Hej hopp
Jag vet att jag otaliga gånger börjat mina inlägg med titlar på Nordmans låtar och så även denna gång.
 Låten Höstlöven dansar idag spelas ur högtalarna så att allt katthår och eventuella dammråttor som valt att bosätta sig där väcks ur sin tillfälliga sömn. Nåja, det var inte mina dammråttor eller allt katthår om jag tänkt blogga om (visst blev ni förbluffade?). Ganska många av dem har nyligenuppslukats av en stor läskig sak kallad dammsugare, som skrämmer slag på både dammråttor, katthår och katthårens tidigare ägare. Men nog om det.
 Låten fick mig att tänka på att hösten börjar närma sig med stormsteg, med både gott och ont.
Gott i stil med
-Rutig väst
-Mysiga stickade tumvantar
-Fotograferande av höstlöv
-Medtagande av äpplen från eget äppelträd att äta vid brist på god skolmat
-Svampplockning
-18 års födelsedag


Ont i stil med
-Stress över att inte ha någon aning om vad man ska ha för projektarbete
-Grubblerier över vad man ska göra efter gymnasiet
-Regn och rusk i kyligare väderlek


Dock tror jag att listan över goda ting kan göras längre än listan över de lite sämre delarna. Så det kanske egentligen inte är så hemskt att vinden börjar pusta lite mer deprimerande att blandningen av diväteoxid och lite annat börjar falla från stora mörka moln och att kylan kan komma att knacka på. Kylan borde ju egentligen vara lite positivt, jag gillar rutig väst och tumvantar :P

 
1 alice:

skriven

haha har du d.n? :) asso är du smurvelmurvelsmurfen på d.n?