Mete och solnedgång

6 kommentarer
Hej hopp!
Igår kväll var vi och metade (precis som ganska många kvällar för två veckor sedan). Fast även denna gång blev fångsten = 0 och ingenting. Nappade ett par gånger dock, fast bara masken som försvann. Gick bättre förra gången, då fick vi fisk även om vi inte fick upp den eftersom den släppte vid vattenytan. Men då var det iaf en fisk på kroken. Sen är jag inte precis överförtjust i fisk, så för mig gör det inte så mycket att det inte nappar.  Kastade lite också men med samma resultat.
Fotograferandet var det mer lycka med. Egentligen skulle ni få se bilden med solnedgång, hästar och dimma i större format, men ni får stå ut med att sen den såhär. Hoppas ni ser hästarna i alla fall. Råkade nämligen vara otroligt snygg dimma på vägen hem.
Kan tilläggas att båda bilderna är tagna med nya D80 (eller ja begagnad fast ny här hemma). Den kommer jag dock förmodligen inte att använda då den mest är införskaffad för att ha två kamerahus istället för ett (var kanske lite tröttsamt att aldrig få ha kameran när saker hände eftersom en viss smurvel skulle ha den då :P) och jag föredrar faktiskt D5000. Störde ihjäl mig på att man inte kunde se informationen på stora displayen utan fick titta på den lilla uppe vid avtrtyckaren. Men det kanske går att ställa in, vad vet jag.
Här är bilden med hästar iaf, som man inte ser så tydligt på den här lilla bilden. Men den får duga ändå, var rätt snygg dimma över fälten iaf.


Ett flöte.


Kram
 
1 Katrin:

skriven

så himla snygg bild.. bästa hittills =) kan inte du maila den till mej? jag lovar såklart att den inte hamnar någon annanstans än på mitt skrivbord =)

2 Cajsa - fotoblogg:

skriven

sv: Ja vad bra då ska jag läsa den först ;)

3 Elin:

skriven

sv: kommenterar andra bloggar xD

4 Cajsa:

skriven

sv: Tack så mycket! :D

5 C U A D R O -linnéas lilla blogg.:

skriven

Åh, den första bilden är bara så himla fin :O



Sv: Tackar så mycket (:

6 Erika:

skriven

Jättefina bilder, dimma är så fint! =)