Wienervals, får jag lov?

En kommentar

Tjo
Idag var alltså första dagen tillbaka i skolan. Det kändes helt okej, utom det faktum att vi fick ägna två timmar åt att öva på att dansa wienervals. Treorna förra året hade tydligen problem med att de kommit till studentbalen och inte ha övat tillräckligt på wienervals, vilket ledde till att lärarna ansåg att vi borde börja öva tidigt i år. Första skoldagen närmare bestämt. Jag som trodde att det bara skulle vara "Hej, kul att ni är tillbaka, hejdå".
 Alltså okej, det var ingen jätteplåga att dansa wienervals och viss motion fick man väl säkert men att dansa pardans är inte riktigt min grej. Har en tendens att alltid trampa ihjäl fötterna på den andra personen, så var fallet även idag. Dessutom var jag tvungen att varna alla jag skulle dansa med gällande att jag är otroligt kittlig, hade ju varit lite dumt om jag plötsligt börjat skrika eller så. :P

Kram på er

 
1 Pippi:

skriven

Åh, så du har börjat trean... Det gör min äldsta dotter också, hon börjar på måndag. Vilken utbildning går du på?



wienervals fick vi också lära oss innan vi skulle ta studenten, fast jag gick aldrig på studentbalen...