16. Länk till låst hemsida

En kommentar

Inte läst infon? Gör det först. Kan även vara en god idé att börja från del ett i julkalendern om du inte läst tidigare.

Användarnamn till hemsidan: julkalender
lösen får ni lista ut själva, tanken var att jag bara skulle kräva lösenord men så blev det inte (kan dock säga att allt ska skrivas med små bokstäver) ^^ Kan väl dock sägas att meddelandet i lappen som de fick med kartan har något med lösenordet att göra...

Någon hade befunnit sig i huset samtidigt som de varit där. Så mycket var helt tydligt, frågan var vem och varför. Vem som vetat att de skulle besöka tant Astrid och ansett att det skulle vara av intresse att höra vad som skulle sägas. Det hade visserligen varit tämligen tomt på samtalsämnen men om personen ifråga inte kunnat se in i framtiden, vilket man bör förutsätta att han eller hon inte kan tills motsatsen är bevisad, så visste denne förmodligen inte detta.

   -       Jaha… någon försöker alltså spionera på oss, förmodligen finns det någon typ av koppling till den häpnadsväckande trevliga lappen vi fick, konstaterade Matsson.

Östberg svarade inte, han var fullt upptagen med att fundera över hur man egentligen skulle gå till väga när man gav vädret den där julklappen han så länge funderat över. Efter en stunds tankeverksamhet kom han dock fram till att han kanske hade viktigare saker att grubbla på än så. Innan Östberg hade hunnit börja sin geniala tankegång damp ett kuvert ner i brevinkastet.

   -       Men vad är det här? sa Matsson förvånat när han sprättat upp kuvertet.

   -       Det ser ut som… En handmålad karta över byn, svarade Östberg.

   -       Tack, det såg jag också, jag menade det här, svarade Matsson och höll upp en minimal lapp där en internetadress stod skriven samt en lapp med texten.

 

”Till Och Med Tekannor Eftersträvar Lite Utsökt Vardaglig Aptitretning”

 

Både Matsson och Östberg såg ytterst frågande ut, vad skulle detta innebära? Som om inte allt annat vore nog visade sig hemsidan dessutom vara lösenordsskyddad.

   -       Jag förstår inte, varför ge oss en totalt obegriplig lapp, en karta över byn och en länk till en lösenordsskyddad hemsida!? Är det här något slags skämt som är på gång? röt Östberg som var i full färd med att tappa tålamodet.

   -        Jag tror inte att det är ett skämt, svarade Matsson kort.

 
1 Katrin:

skriven

är det bara jag som är för dum för att komma på nåt lösen? Jag har provat med ALLT jag kan komma på! Både som har med dej och med julkalendern att göra...