Förflyttning av Jupiter

2 kommentarer
Hejsan!
Som ni förmodligen förstått vid det här laget har Ulrika väldigt smarta (läs: konstiga) idéer ibland. Diskussionen gick:

Ulrika: "Jag såg månen igår"
Jag: "Det har jag gjort i flera dagar?"
Ulrika: "Jo men jag såg den klockan åtta!"
Jag: "Okej...? Är den extra bra då?"
U: "Men finns det inga andra grejer man typ kan kolla på? Såna där planeter och sånt?"
J: "Jupiter gick att se någon gång i höstas iaf"
U: "Kan man inte flytta den?"
J: "Jupiter!?"
U: "Jaa! med en sån där... Vad heter de? En lotsbåt!"
J: "Ska du flytta jupitrer med en lotsbåt? Jupiters volym är mer än 1000 gånger större än Jordens?"
U: "Är den så liten?"
J: "Och exakt hur ska du köra lotsbåt i rymden hade du tänkt dig?"
U: "Måste den vara i rymden nu också..."

Som ni hör, heeelt normalt :P

Farmor har för övrigt ett lexikon som är nytt. Ja, väldigt nytt var det, trycktes 1985 :P

Kram
 
1 Nynäshamn:

skriven

Men kan man inte binda fast planeten med ett snöre till lotsbåt eller en bogserbåt?

2 Katrin:

skriven

ett lexikon som e lika gammal som jag =D