Historia och ledsen palm

En kommentar
Hejsan!
Nu har jag skrivit in en tiondel av glosorna i engelskan på glosboken.se, skrivit syfte, teori, hypotes och material på labrapporten och kollat igenom ett fåtal uppgifter i matten i någon typ av förhoppning om att det ska gå relativt okej på kursprovet på fredag. Känner mig väldigt duktig, eller inte. Borde ha gjort betydligt mycket mer än så men är väl allmänt lat helt enkelt. 
 Dagen inleddes med historia, där vi hade grupparbete och hysteriskt kul åt att texten definierat tidpunkten väldigt exakt på vissa ställen och på andra ställen angett den väldigt odefinierat. Dessutom hade generalförsamlingen två jäkligt långa möten som enligt texten varade i flera månder vardera och som det därför borde vara väldigt segt att gå på. Liksom "hejdå jag ska på möte, jag är tillbaka om 3 månader" (varför lät det där inte som något som det var fullkomligt normalt att gapskratta åt i 50 minuter...?).
Nåja, sedan var det dags för spanska, där plockade vi ut några mycket mysko fraser ur en text och jobbade sedan med pluskvamperfekt. 
 På engelskan övade vi hörförståelse med hjälp av några gamla kursprov. Relativt segt sådär... 
 Jag kanske borde skriva något annat än vad jag gjort idag, detta känns lite som totalt meningslös och urtråkig läsning. Sen kan det väl kanske iofs diskuteras om det blir roligare läsning av att jag skriver något långt filosofiskt inlägg gällande mina tankar om derivata eller något annat totalt mysko. 
 
Vår palm ser för övrigt väldigt ledsen ut, tror den är deppig för att den står inne i ett mörkt hörn och väldigt sällan är social med den stora varma vännen vid namn Solen. Den har en kompis, som står i fönstret och den ser väldigt mycket gladare ut, iaf har den fler blad. Sen om antalet blad definierar gladhet av palmen är ännu oklart, men jag har någon typ av teori gällande detta. Tror det har lite  att göra med den där stora varma bollen av brinnande gas som tycker att det är förfärligt underhållande att umgås med växter.

Nu är det iaf läggdags, sov gott alla galningar! (och ni andra som haft oturen att inte vara galna än)

Kram
 
1 Nynäshamn:

skriven

Dagens stora problem i kungsbacka är herr/fröken "palm" tror palmen behöver semester i ett soligt land.