Humlor nu och då

3 kommentarer
Hejsan!
Ibland märker man faktiskt skillnad. Stor skillnad. Sådant är trevligt, åtminstone när det går åt det bättre. Jag var ute och fotade humlor, med acceptabla resultat. Resultat, som jag aldrig kunnat drömma om för ett år sedan. Nu ska jag snart visa er en bildsom är ca ett år gamla (finns i gammalt blogginlägg också vet jag).
Dessa två togs idag (eller igår, för nu slog klockan visst om till 00.00),  (togs mot blommorna som växte ut mot asfalten, därav grå bakgrund).

 
Här kommer en bild som är ca ett år gammal.

Detta kort togs förra sommaren. Bakgrunden är rörig, bilden är brusig och det är halvdan skärpa på motivet.
 När jag var helt nybörjare tänkte jag "JA! Humlan kom med på bild!". När jag utvecklats lite mer var det "Åh! Det blev skärpa på humlan". Numera ser jag de två första som en självklarthelt för att bilden överhuvudtaget ska vara acceptabel i mina ögon. Nu är det "Yay! Bakgrunden blev vettig!"

Förhoppningsvis märker ni viss skillnad?

Åker till Danmark imorgon för övrigt.

Kram
 
1 sofie:

skriven

Sv; Nä precis, men jag klarar inte av det. Pappa är lite små känslig av sig när det gäller familjen och även den nya. Vet inte om jag klarar av det. Men får försöka prata om det efter resan till Göteborg.



Hoppas du får en härlig torsdags kväll ^^<3

Kram!

2 Kenneth:

skriven

Visst har du utevecklats och blivit betydligt skickligare och med bättre utrustning också.

Kenneth

3 Pippi:

skriven

Toppen fina foton. Härligt att se att man utvecklas inom sitt fotograferande - det gör jag också. Ju mer man fotograferar ju mer utvecklas man och lär sig nya saker