Kamp med reflexskärm.

2 kommentarer
Hejsan
Får väl börja med att tacka er som kommenterade i förra inlägget.
 Idag har jag ställt upp min otroligt vackra konstruktion igen (dock dissade jag reflexskärmskonstruktionen då vi skaffat en riktig reflexskräm).
 Påtal om reflexskärmar förresten. Det absolut mest krångliga jag någonsin varit med om i fotograferingsammanhang är att få ner den där sabla reflexskärmen i den medföljande påsen. För er som inte är helt inlästa på reflexskärmar så är det en stor runt vit/guldig/silvrig sak och förpackningen till denna är en sisådär 5 gånger mindre rund sak. Detta resulterar i att den där refexskärmen alltså måste vikas och böjas på precis rätt sabla sätt för att man ska få i den i förpackningen. Vilket i sin tur gör att man får ägna ungefär en kvart av sin dyrbara tid åt en så pass meningslös syssla som att få ner den där saken. Hurra... Jag borde lära mig hur man gör snart, i nuläget handlar det nämligen enbart om tur när jag lyckas böja den på rätt sätt.
Resultat av dagens jobb iaf:


Hade önskat mer skärpa och att ljuset fallit bättre. Men det duger.

Kram
 
1 Katrin:

skriven

snyggt =)

2 Pippi:

skriven

Wow! riktigt riktigt snyggt med skuggningen på blombladen.



Har aldrig själv testat reflexskärm, men det står på min "vill ha" lista ;).