Valrossens anatomi?

3 kommentarer

Hejsan!
Idag har jag haft roligt med pastellpennor på färgat papper... igen. :P Och konstaterat (för ungeför femtioelfte gången) att jag kanske borde kolla på bilder av djuret innan jag börjar måla. Exempelvis är jag ganska övertygad om att valrossars fenor inte alls ser ut såhär... Näsan/nosen/vad-man-nu-kallar-den känns inte heller helt rätt. Dessutom ringer det någon klocka långt bak i huvudet om att de brukar ha typ... morrhår eller så? Nåja, jag är rätt nöjd ändå får jag säga, ägnade ett par timmar åt den där. Nöjd om vi tittar på resten förutom fenorna då (heter det ens fenor när vi pratar om valrossar? Känns mer som typ... fiskar).


Kram

 
1 Katrin:

skriven

heter det inte typ "labbar" eller nåt sånt istället för fenor? eller jag vet inte.. men den var snygg =) som allt annat du målar =)

2 Katrin:

skriven

kollade på wikipedia... det heter tydligen fenor... snygg bild =)

3 Pippi:

skriven

Fint du ritar och målar. Min snart 17 åriga dotter är mycket duktig på det där också. Hon har en blogg som dessvärre inte uppdaterats på ett tag, men hon hann i alla fall lägga ut en teckning hon hade gjort som du kan se här - http://owlin.pippibears.se/2010/03/kyckling/



Ha det gott!