Lärdom av noshörning

3 kommentarer

Hejsan
Man lär sig något nytt varje dag. Bara under tiden som denna teckning skapats har jag lärt mig:
1. Börja i översta vänstra hörnet, inte i nedersta högra.
2. Måla inte på papper som inte är avsett att måla på, det blir mysko.
3. Fixera inte på papper som inte är avsett att måla på, det blir fult.
4. Man bör kolla på hur djur ser ut innan man börjar måla.
5. Noshörningar har inte böjda horn.
6. Måla inte på blått papper.
7. Måla inte gräs.
Nåja, det var allt tror jag. Här kommer en noshörning som ifall jag följt de 5 övre punkterna kunnat bli mycket bättre än vad den blev. Ser förövrigt sjukt mycket bättre ut irl än på bilden. Ni får ursäkta den enorma texten.


Kram

 
1 frida:

skriven

Varför i hela världen är du missnöjd? Den blev helt sjukt cool, ju! Det blå papperet ger en skithäftig effekt, nästan som om en savann by night. Och vem bryr sig egentligen om en noshörning har böjt horn eller inte? Dessutom ser hans (hennes?) skinn (päls? hud?) oerhört naturtroget ut.



Jag tycker i alla fall att den blev väldigt, väldigt bra!

2 Cajsa:

skriven

sv: Åh, det var ju synd... :/

3 Katrin:

skriven

jag kan inte låta bli att hålla med Frida... gumman du är sååå duktig. Något sånt där hade jag aldrig fått ihop. Blev jättebra med skinnet och allt... det är ju ofta svårt att måla djur när dom inte är målade helt från sidan.. att göra det snett framifrån/sida har du lyckats helt kanon med!!