Saknad av fotolust

En kommentar
Hejsan.
Jag saknar fotolust. Utan fotolust blir bilderna inte bra. Så jag tänker inte visa något, även om jag tog en hel del igår. 
 Jag vill fota, egentligen vill jag fota. Problemet är att jag numera inte kan bli nöjd med icke-planerade bilder. Jag behöver tänka igenom komposition och liknande och bestämma ganska exakt hur jag vill att bilden ska bli. Det börjar bli som när jag ska måla. När jag ska kludda ihop något måste jag på något vänster ha en bild i huvudet där jag på ett ungefär bestämt hur jag vill att min bild ska bli. Annars slutar det bara med att jag sitter och kladdar och får inte fram något vettigt alls. Usch jag känner att ingen kommer förstå vad jag menar nu... Är jag den enda som inte kan bli nöjd med en bild om jag inte har en halvgenomtänkt komposition? 
... Det var enklare att fota förr, innan jag lärde mig massor om olika kompositioner som ger olika intryck, färglära och liknande. Fast bilderna kanske blir bättre också, men ja.
GE MIG FOTOLUST! Eller i alla fall en idé till en bild...

Kram
 
1 Katrin:

skriven

ös din fotolust över Safir... hon tycker nog det blir skoj =)