Sortering och städning

2 kommentarer
Hejsan!
Idag har jag städat. Eller i alla fall i 6 timmar. Jag har sorterat alla mina pennor. Insåg att jag väl hade ca 200 pennor som egentligen inte funkade utan bara låg och tog plats. Så jag satte igång att testa, sortera bort dem som inte funkade och lägga dem som funkade i korgar och sedan ner i byrålådan med korgarna. Därefter fortsatte jag att städa iordning allt konstnärsmarterial. Städa bort penslar som fäller, sorterade bort alla gamla torkade färger som jag ändå bara blir irriterad på varje gång. Ett sabla jobb det där. Man hittar enorma mängder saker iaf. Jag har hittat 13 (!) ritblock, 7 stompfer och en hel del som jag inte orkar rabbla upp. Hittade för övrigt också en väldigt stor mängd pennvässare, som jag annars känt en förfärlig saknad av innan. Det var visst inte någon som ätit upp dem, de hade bara gömt sig en aning.
 Efter ett tag känns det lite som att det aldrig kommer ta slut... Att det liksom int spelar någon roll hur många pennor man sorterar, de tar ändå aldrig slut. Men nu har jag iaf bara en enda korg kvar. 
 Förutom pennor så har jag suttit mig ner och gått igenom alla papper från skolan. Hade en stor hög med massor av papper som jag hela tiden tänkt "Men de här kanske jag behöver sen.." fast eftersom jag får sommarlov imorgon och endast två av kurserna (Kemi B och svenska B) kommer att fortsätta nästa termin, så kunde jag slänga rätt mycket. Dock sparade jag alla arbeten i en pärm, de kan vara kul att se på någon gång.
 
Fast nu börjar jag bli rätt ordentligt trött på att städa. Men resultatet blir ju bra iaf :)

Kram
 
1 frida:

skriven

Men tjoho, sommarlov imorgon! Grattis! Och du är väldigt duktig som städar och sorterar så ordentligt att du sätter in saker i pärmar. Det är imponerande! Jag kastar, i bästa fall, in alla viktiga papper i en låda.



Det känns som att om man bleker sina ögonbryn så vill man se lite konstig ut (det var i alla fall det jag eftersträvade). Å andra sidan så kommer naturliga ögonbryn alltid att vara allra finast :)



Hoppas att du får en fin examensdag imorgon!

2 nathalie:

skriven

skönt att ha det städat! måste nog göra samma sak idag, haha :)



förresten blev jag lite rädd när jag såg din profilbild! ;)