Steg för steg tjohej

2 kommentarer
Hejsan! (ändrade till dun, fick veta nu att pingvinungar har dun och inte päls, pinsamt :P)
Jag kände visst tristess och ansåg att jag borde göra något vettigt (sedan exakt hur vettigt det här var kan väl ifrågasättas, men eh ja). Så jag målade en pingvinunge och fotade steg för steg hur jag gjorde. Inte för att jag tror att någon skulle känna något intresse av att göra en likadan men som sagt, jag hade tråkigt.
För att det här inlägget inte ska bli en kilometer långt med alla bilder, så gör jag alla bilder förutom den sista som klickbara minatyrer. Okej? Förlåt för enorm vattenstämpel.

Såhär långt hade jag kommit igår kväll. På den här bilden ser ni också allt jag använt mig av (dock har jag inte använt mig av kanten på skrivbordsunderlägget, det var sjukt oanvändbart faktiskt).  Det är alltså, sudd, knådgummi, blyerts (för att skissa kontur), pennvässare, stompf, pastellpennor i olika grå nyanser, samt light medium och dark kolpennor.


Sedan började jag måla. Eftersom pingvinungar är smått lurviga så gjorde jag ett tappert (och eh, kanske inte helt lyckat) försök till pälsliknande dun.


Dunen gjordes i delar för att jag inte skulle behöva lägga handen i allt och smeta ut allt (pastell och kol smetar ut sig som tusan..). 
 

Dunen gjordes såhär.
Först målades den delen jag skulle göra dun på helt enfärgat grå. Därefter gjorde jag korta otroligt underhållande vita streck i det gråa

Därefter användes de här pennorna

För att göra korta streck så att dunen blev såhär


Sedan fortsatte jag att göra pälsiga dun på liknande sätt


Tills allt päsligt pingvinungedun var färdig och jag markerat vingen


Då var det slutligen dags för detaljer som ögon och fötter. Fötterna gjordes bara som så att jag målade tre svarta saker på varje fot och sen använde jag vit och grå pastellpenna för att få fram lite glans, precis som näbben alltså.


Hoppas ni inte tyckte att det var allt för urtråkigt :P

Kram
 
1 Pem:

skriven

Va fin den blev!!!

2 Katrin:

skriven

verkligen jättesnyggt. är avundsjuk på hur du kan fixa "pälsen" så där bra... har inte pingvinungar dun? aja... det blev ju grymt snyggt i alla fall =)