Candide

3 kommentarer
Hejsan!
Jag är i Danmark och min kväll ska ägnas åt att läsa Candide. En sabla tråkig bok som någon snubbe som levde på 1700-talet roade sig med att skriva. Förmodligen för att han tänkte "Haha, nu ska jag skriva något som skolan kan tvinga sina stackars elever att läsa, den ska vara så tråkig som möjligt!". Eh... någon som vet om författare brukar resonera så? 
 Det absolut enda positiva med den där boken är att den inte är så överdrivet lång iaf. Borde kunna läsa ut den nu under helgen. Gäller bara att förstå handlingen också då jag ska ha prov på onsdag. Ett sådant förfärligt underhållande prov med analytiska frågor... Hurra vad jag längtar, eller kanske inte.

Kram
 
1 frida:

skriven

Roligt med danmark, mindre roligt med tråkig bok. Hoppas att den inte var alltför dålig! Det låter så himla trist att måsta förstå och analysera en bok som man inte riktigt tycker om.



&tack. tycker det här med en egen stil är jättesvårt, och ibland jättejobbigt. Det skulle ju liksom vara fint att utmärka sig lite, i alla fall. Det är så fint att höra att man inte är helt lost.

2 Cajsa:

skriven

sv: Åh okej, ska bli kul och se! :)

3 Livia:

skriven

Sv : tack så mkt:D vad hade du på balen då:D?