Christopher Lee

En kommentar
Jag hade nyss en jättefin diskussion om Christopher Lee efter att jag visat en bild på honom.


"När du ser honom, vem tänker du på då?"
"Eh, ingen tror jag..."
"Men hallå? Han är Kato i mio min mio, Saruman i sagan om ringen och tandläkaren i kalle och chokladfabriken"
"Jaha, men är han med i mio min mio?"
"Jaaa"
"Men den är ju svensk. Han är väl en utländsk skådespelare?"
"Men herregud den är dubbad!"
"Är den?"
"Har du aldrig sett det? Jag har stört mig på att den är dubbad i hela mitt liv"
"Nej jag har bara tittat på texten"
"Den vi sett är inte textad..."
"Nehe..."

Okej, vem tänker ni på när ni ser Christopher Lee?

 
1 frida:

skriven

Jag tycker mest att det är fantastisk att Christian Bale spelade Jum-jum. Och att merparten av skådespelarna faktiskt inte var svenskar. Fast, det är en väldigt bra film, oavsett dubbning :P