Alkohol, inte bara etanol

En kommentar
Hejsan
Jag har inte blivit uppäten av utomjordingar eller kidnappad av en grön kamel. Om någon nu fått för sig något sådant. Jag har bara haft ofantligt mycket hela veckan och helt enkelt saknat tid/ork att blogga.
 En sak som just slog mig. Man får i sig en hel del alkohol, även de som inte överhuvudtaget dricker någonting. Alkohol finns överallt.
-I många av dina hudkrämer har du alkoholen propantriol
-I allt sockerfritt godis (t ex sockerfria tuggummin, halstabletter, läkerol osv) finns sorbitol som sötningsmedel
-Xylitol är det som finns i sockerfria tuggummin som man har sett har viss effekt för att motverka karies
osv osv osv.
 Dock har dessa inte alls samma effekter på din kropp som alkoholen etanol som är det du dricker när du pratar om alkohol. Det här var bara en tanke som slog mig och som jag tyckte var lite småkul, i och med att folk säger att "Jag har aldrig fått i mig någon alkohol någonsin" ^^

Idag stod jag efter skolan och skulle fatta det "svåra" beslutet att sätta mig och skriva en förskräckligt underhållande fysiklabrapport eller gå en sväng med kameran som sällskap.
... Jag valde det sistnämnda.



Kram
 
1 Anonym:

skriven

Kul att alla alkisar är väldigt miljövänliga då!

Kenneth