Hej du sabla kärnfysik

En kommentar
Sorry för inaktivitet, jag var inte helt säker på hur fruktansvärt underhållande ni tyckte att det var att läsa om att jag pluggar. Just nu får jag nog ärligt medge att jag mestadels umgås formelsamling, diverse böcker, räknare och block. Lite mer exakt är det jag är social med väl kärnfysik, immunförsvaret, vattenbalansen i kroppen, sen jämviktreaktioner inför kursprovet i ke b och diverse andra saker... Yay. Nåja. Det är ju rätt intressant det mesta iaf (..utom fysiken, eller okej så hemsk är den inte, när man väl förstår kan fysik faktiskt vara riktigt roligt, men det är väl inte precis någon nyhet att jag föredrar biologi och kemi framför fysik). Fast om någon vänlig själ där ute anser sig vara bra på det här med kemisk jämvikt får personen ifråga gärna höra av sig :P

Nu ska jag sluta gnälla och börja plugga, om jag bara kunde förstå exakt vilket intresse man egentligen har av att beräkna halveringstiden av Teknetium när man bara kan kolla upp det i en tabell och slippa räkna (eller varför man ens vill veta halveringstiden för den)... Iofs vet jag inte helt vilken användning jag av att ta reda på hur långt tid det tar för 1,0 kg uran 235 att klyvas i en reaktor heller. Fysikhjälp innan tisdag uppskattas också förövrigt.

Men nu. Pluggdags.
...Fast man kaanske skulle spela lite portal först. ^^

Hejs.
 
1 Carro Naglar:

skriven

sv: Absolut, klicka på den här länken http://nail-design.se/tutorials/tutorial-skogsbrand så kommer du till videon jag följde när jag gjorde mina naglar.



Måste säga att du fotar underbara bilder! :)