Programråd

Kommentera
Hejsan
Idag kom min mentor och frågade om jag hade något särskilt för mig i eftermiddag eller om jag hade möjlighet att stanna en stund. Jag sa att jodå jag hade tid (man borde svara nej på allt sådant känner jag såhär med facit i hand :P) och han frågade mig om jag hade möjlighet att vara med på ett programråd. Det skulle vara en elev från Nv och en från Te från de båda kommunala gymnasieskolorna här. Eftersom det kändes lite märkligt att då helt plötsligt säga "Eh... jag fick just väldigt mycket för mig i eftermiddag!" så sa jag att jag kunde vara med.
Så i en och en halv timme satt jag och lyssnade på människor som diskuterade hur de båda skolorna fungerade i förhållande till varandra. Det absolut enda komiska var att han politikersnubben hela tiden tog fel på vilken skola som var vilken. I övrigt så var det tämligen tråkigt alltså. Jag har full förståelse för att de har svårt att få dit samma elev flera gånger. Har man varit där en gång är man inte dum nog att göra samma misstag igen...

Så ett tips: Vill ni ägna er eftermiddag åt något totalt meningslöst och urtråkigt så ska ni gå på programråd.

Nej nu ska jag se om jag kan ta tag i svenskan, hörs.