Verkligt vit välartad vinter

En kommentar
Jag tänkte ägna en vecka åt att bara ha alliterationer i rubrikerna.

Nu är det inte bara vardagen som är enformig. Även världen utanför har blivit det, åtminstone om man ska se till färgvalet. Världen är vit. Väldigt vit. Dessutom roar sig vädret med att spotta ut väldiga mängder mer vitt, för att liksom understryka att det har en sådan makt. Dock tror jag att det snöar mindre än vad jag tror, det brukar se ut att snöa mer innan man tagit på sig glasögonen. Förmodlgien för att snöflingorna blir lite mer diffusa. Men jag gillar snö, så jag tror jag låter bli att ta på mig glasögonen ytterligare ett tag. För att inte sabba min nuvarande vita världsbild.

Snö är egentligen underskattat och väldigt trevligt. När man slipper gå i det, eller köra bil i det. Då är det halt och otrevligt. Dock är snö ganska mysigt egentligen. Problemet är väl lite att all kollektivtrafik och liknande får totalfnatt för att de plötsligt inser att "OJ DET KOM SNÖÖÖÖ PÅ VINTERN!!!". För det hade de inte räknat med... i år heller.
Snö är dock tämligen väluppfostrat. Det faller långsammare än regn och lägger sig lite försiktigt på jackan, istället för att göra tappra försök att dränka den som regn brukar roa sig med. Snö är trevligt. Punkt.

Jag tror på tomater för övrigt. Douglas Adams har skrivit att det är ett stort misstag att tro att man kan lösa några större problem enbart med potatis, men det är inte sagt något om tomater. ^^

Jösses vad... flummigt detta inlägg blev, bäst jag slutar.
 
1 Cajsa - fotoblogg:

skriven

sv: Jag tycker den är helt okej iaf! :D passar till vanliga myskvällar :)