Jag överlevde

2 kommentarer
Hejsan
Jag dog inte av provet i år heller. Sen vet jag inte riktigt om högskoleprov är en särskilt utbredd dödsorsak, men ja. Ifall ni började fundera eller så. Gick bättre än förra året :D Om nomineringstabellerna är så som de varit de senaste åren så bör jag få 1.0 (kollat alla gamla nomineringstabeller från våren 2006 och framåt och får 1.0 på alla) vilket jag är nöjd med. :) Sen är det väl tämligen säkert att jag kommer in på molekylärbiologi med de betyg jag har ändå iofs (förutsatt att det inte stiger från sisådär 12 - 14 som det varit de senaste åren upp till 17 - 19 något sådant helt plötsligt), men bra att ha en annan väg också utifall att.

Jag är sjukt glad att jag gjorde det faktiskt. Kändes rätt ovärt imorse måste jag säga, mitt resonemang då var väl ungefär "men... jag har ju redan ett resultat, varför plågar jag mig ytterligare en lördag med ett prov!?". Fast såhär i efterhand ångrar jag det inte ett dugg.

Känner mig väl iofs liiiite småsugen på att göra provet nästa år också, bara för att det är mer matte då. Och det gillar vi! Fast tror inte jag orkar betala för att göra ett prov på en lördag bara för att det innehåller mer matte, haha. Och i synnerhet inte om det är lika tidspressat som utprövningsdelen i år var, för den kändes det verkligen som att man hade sjukt kort tid på sig att göra.

Nåja, jag är nöjd iaf.

Hörs!
 
1 Fia:

skriven

Det va ju bra! Jag har räknat på mitt och får 0,6 om tabellen stämmer, inte lika bra tyvärr :-/ Hade åtminstone hoppats på 0,7-0,8 så man har lite marginal.. men det återstår att se .-)

2 Fia:

skriven

Ja, det va första gången. Jag har också hört att man brukar får sämre första gången.. men får se. Jag har inte tänkt börja plugga i höst.. så det kanske blir till nästa vår eller hösttermin :-)