"Hej, jag behöver polis!"

En kommentar

Hej!
Jag är i Danmark men sitter vid en svensk dator så ni lär förstå vad jag skriver i dag. Vi kom hit i går med färja och sen åkte vi bil från Fredrikshamn. Vi började med att åka upp till Skagen och titta på Grenen där de två haven möts. Det blåste så vågorna slog emot varandra. För att komma ut dit åkte man med en "buss" (någon vagn med sittplatser som drogs av en traktor), den var nästan roligare än själva Grenen för den hoppade upp och ner i sanden. =)
 I dag när min faster skulle gå ner och köpa en tidning och bröd så sa hon lite fel... Mamma sa åt henne att hon skulle köpa POLITIKEN. Tyvärr missade hon en liten del så hon gick in och sa "Jag behöver politi!". Politi betyder POLIS. Personen i kassan såg också lite frågande ut när hon kom in helt lugnt och sa att hon behövde polis. Sen lyckades hon på något sätt förklara att hon ville ha tidningen Politiken och inte någon polis.
Det är jättefint här vid västerhavet men är otorliga vågor så går knappt att bada. Vi har dock hittat många fina stenar, sen om folk tycker om att jag släpar med mig ungefär 60 stenar hem är en senare fråga... ;)

Kramizzz

 
1 Soffan:

skriven

hahahah jo de kan bli lite fel i bland , kan tänka mig att de såg rätt kul ut när hon kom in helt lugnt =)