Sökes: Tips på böcker

8 kommentarer
Hejsan!
Nu så tror ni såklart att ni ska skriva "Det här är den bästa bok jag läst, man blir helt fast, den är jättespännande nästan lite otäck i slutet". Precis så ska ni inte skriva :P Grejen är den, att jag vill ha en bok att läsa innan jag ska sova, därför har jag lite krav (som är en aning mystiska :S)
1. Den ska inte vara otäck
2. Jag vill inte att man blir helt fast men inte uttråkad
3. Gärna lite humoristisk typ
4. Ingen science fiction (stavning?) eller fantasy
5. Inte för känslosam bok

Så om ni kommer på någon trevlig bok som uppfyller kriterierna, skriv en kommentar! :)



Kram
 
1 Nynäshamn:

skriven

Oj, jag som gillar böcker med "fart i" fast det var ett bra tag sen jag köpte nån bok så man är nog fel att tippsa om nån bra bok du kan gilla, men fin blomma, gillar frosten på den...

2 Livia:

skriven

Hahah jag vet ingen som uppfyller kraven xd föreslår att du läser nån serie xd som Kalle Anka elr nåt xD :D

3 Katrin:

skriven

En bok som jag läst typ 4 gånger, som stämmer in på allt utom humoristisk.. eller det kanske beror lite på hur man ser det... är "Agnes Cecilia" av Maria Gripe. Tror du skulle gilla den utan att bli helt fast =) Föresten... det är ingen sån där skräckis som jag brukar läsa annars. Kram på dej

4 Katrin:

skriven

"Agnes Cecilia" av Maria Gripe. OBS! Det är ingen skräckis som jag annars brukar läsa!

Den är kanonbra och jag har läst den 4 gånger men den är ändå inte så att man fastnar. Kram

5 Katrin:

skriven

oj det blev visst två st... det första trodde jag försvann därför skrev jag ett till... aja.. den boken i alla fall =)

6 smurvelmurvelsmurfen:

skriven

Tack, ett tips iaf :D kan nog dessutom passa mig eftersom jag i nuläget faktiskt läser en bok av Maria Gripe :)

7 Katrin:

skriven

vad bra =) du får säga vad du tycker om Agnes Cecilia sen då =)

8 sofia:

skriven

Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Otroligt fint språk i den.