Vädret på mitt sätt

2 kommentarer
Hejsan!
"Det finns viss risk för nederbörd och är övervägande mulet väder" - för att låta som en meterolog. Fast om man ska låta mer som en smurvel så blir det mer tal om något i stil med "Någon mysko blandning av diväteoxid och lite annat faller ner från himlen med jämna mellanrum. Det är mest såna där stora gråvita saker fyllda med denna märkliga blandning som roar sig med att vara bosatta där i nuläget. Moln har jag hört att de kallas" Varför säger meterologerna aldrig så? Eh, kanske för att de har vissa begränsningar i tv-tiden och skulle de omnämna varje väderlek på mitt sätt skulle det ta bra mycket längre tid. Fast det hade säkerligen varit mer underhållade. TV4 kan väl ta bort lite av all sabla reklam och dåliga tv-program och istället slänga in lite mer underhållande väderleksrapporter? :P 
 Något i stil med
"God kväll alla jordgubbar och eventuella rymdvarelser. Idag ska jag berätta för er vad det blir för väder, inte för att jag egentligen vet det särskilt väl. Det görs mer för att ni av någon märklig orsak gärna vill höra på mina antaganden. Nåja, nu  ska vi kanske sätta igång då.
 I nuläget ser det ut som så att den där stjärnan som vi brukar roa oss med att kalla för Solen lyser på en viss begränsad del av norra Norrland, tror jag. Men ni som bor där kan ju titta ut genom fönstret och se om det stämmer, det är ju ändå ni som har mest glädje av informationen om just detta område.
 I området kring huvudstaden som vi av någon anledning valt att kalla Stockholm är det mest massor av vattenmolekyler och annat bråte som befinner sig i lämplig höjd i luften och bildar sådana där moln.  Det vet jag faktiskt ganska säkert, jag tittade ut genom fönstret nyss. Mestadels för att bekräfta att mitt antagande om övervägande soligt väder var helt fel, så ni får faktiskt rätt information. 
 Ni i den mer södra delen av Sverige har förmodligen likadant väder. Förmodligen kommer diväteoxiden och det andra bråtet bara att befinna sig på en sådan höjd för en tillfällig parkering. Ganska snart kommer de säkert att ramla ner och träffa någon stackare i huvudet. Så ni kanske ska ta på er lite regnkläder eller liknande när ni går ut. Eller så låter ni bli och ser om jag har rätt, för det är inte alls säkert.
Nåja, nu tog tv-tiden tyvärr slut så ni som inte bor i norra Norrland, Stockholm eller södra Sverige ni får helt enkelt titta ut genom fönstret. Vilket säkerligen ger mer exakt information om det nuvarande vädret än vad jag kan ge.
Ha en fortsatt trevlig kväll!"

Eh... av någon anledning tror jag inte att TV4 nappar på min idé :P Vad  tror ni? ;)

För övrigt ser det ut som att jag kommer vara ägare av mörkrumsutrustning i slutet av nästa vecka. Jippie!

Kram på er.
 
1 Jenna (Grönizz):

skriven

Haha Cx det där va grymt mycke bättre väderleksraporter. Då skulle de kunna bli kul att kolla vädret ^^

2 Ornö:

skriven

Så vädret, Stockholm får 30-grader varmt resten av landet normalt utom i Göteborg där det kommer bli 50 grader kallt och snöa till nästa vår....