Värdelös som medvetslös

Kommentera
Hejsan!
På idrottslektionen idag roade vi oss med HLR (hjärt- lungräddning). Där lärde vi oss bland annat hur man får igång hjärtat på en person som vars hjärta inte slår och lite sådant. Sedan kom vi till att vi skulle lägga varandra i stabilt sidoläge och göra den där rutinkollen när någon ramlat ihop. Se om den är vid medvetande, kolla andning och kolla puls. Dock var jag extremt kass som medvetslös eftersom jag är otroligt kittlig. Detta medförde alltså att så fort någon rörde min haka, för att försöka frigöra mina luftvägar och kolla andning, rörde i mitt knäveck för att lägga mig i stabilt sidoläge eller försökte ta min puls på halsen, så började jag skrika och fäkta med armar och ben ungefär. :S Kort sagt, jag var värdelös som medvetslös.

Imorgon ska vi till konstmuseet med fotografisk bild och när det är avklarat är det dags för ett efterlängtat påsklov!

Kram