Info inför julkalender

3 kommentarer

Imorgon är det som många av er säkert vet dags för julkalender här på bloggen. Här kommer lite information som kan vara bra att veta inför denna:

Julkalendern är en deckargåta i 24 delar. En varje dag fram till julafton. Här och var finns lite ledtrådar gömda, dessa är mer eller mindre kluriga och det krävs mer eller mindre list för att få fram dem (ni kommer förstå senare vad jag menar med det sista).
 Jag vill inte ha några gissningar eller funderingar kring vem boven kan vara alls här i bloggen. Här vill jag bara ha kommentarer kring själva storyn, språket och dylikt. De flesta av er som läser här har möjlighet att få kontakt med mig på annat sätt än via bloggen. Har ni inte möjlighet till detta så skriv en kommentar så kan ni få min mailadress. Så ta gissningen någon annanstans än här alltså.
 För att undvika gissningar här så kommer jag tillfälligt att fixa så att alla kommentarer måste godkännas innan de visas här på bloggen.

Man har bara en gissning på sig och jag vill gärna ha någon typ av ledtrådsförklaring som leder dig till den gissningen du kommer med. Alltså räknas inte svar i stil med "Jag tror att det är den" utan jag vill att ni redogör för minst en sak som pekar på att det är personen ifråga. Det kan alltså vara en god idé att inte gissa första dagen. ^^

Priset är en teckning med valfritt motiv. (Jag gör så gott jag kan iaf :P) Samt äran. Dessutom blir man nämnd i epilogen där sen.

Några oklarheter? Fråga på! ^^

 
1 Cajsa - fotoblogg:

skriven

Spännande! :)

2 Cajsa - fotoblogg:

skriven

sv: Haha oj undra hur man missar så mycket! :o Man känner sig lite stolt också för läraren, eller i alla fall jag, "ha där ser du, jag är bättre än så!" haha ;)

3 Maria:

skriven

Det grämer mig att jag inte har tid att läsa nu! Men jag ska minsann läsa i kapp snart, läste de första delarna och tycker att storyn verkar jätte bra! :D