Spöregn :S

En kommentar
Hejsan!
Det är spöregn ute och jag ska snart cykla till skolan, kommer vara dränkt när jag kommer fram eller iaf totalt genomblöt. Ibland undrar jag om det finns något mysktiskt samband mellan vädret och min cykel. Jag tror de hatar varandra. Detta påminner mig om att pappa ännu inte lagat min stänkskärm som just nu ligger ovanpå hjulen vilket gör att det går trögt att cykla... BLÄÄÄÄÄÄK. Börjar nu överväga att ta ett paraply och gå till skolan istället, men då blir man så satans blöt om fötterna (svar nej, jag tänker INTE ha på mig mina illgula stövlar med orange prickar till skolan, även jag har vissa gränser). Dock börjar jag nu gå bort ifrån min filosofi att det bara är småbarn eller vuxna som använder regnbyxor... Jag har ju ett par fast har aldrig använt dem.
Allternativen som finns att välja på är:

1.
Strunta i att det regnar och cykla som vanligt

2.
Gå till skolan med paraply och bli blöt om fötterna

3
.Gå till skolan med paraply och gummistövlar

4.
Cykla till skolan med regnbyxor

Hmm... svårt detta, fast tror jag dissar alla förslag där man måste gå, jag har träningsvärk i benen sen vi sprang igår. Kanske ska ta regnbyxorna, fast då måste jag ju också hitta dem :P Nåja, får väl gå och se om jag kan det. Jag kan kanske hojta till i eftermiddag/kväll om hur jag gjorde. Har ju KUF idag så hade ändå tänkt blogga om det.

Kramizz
 
1 Blip:

skriven

Lite regn har väl ingen dött av. Då ska du va med mig när det båser över 15s/m och man måste kryp köra båten för att inte få hela båten full av vatten.