Jag ska inte bli gräsklippare

2 kommentarer
Hejsan!
Regnet vräker ner i odefinierbara mängder och utanför roar de sig med att klippa gräset på den stora gräsplanen utanför. Påminn mig om att jag aldrig ska bli gräsklippare. Eh, gräsklppare är ju iofs en sådan man använder när man klipper gräset, inte själva gubben. Nåja, jag hade varken planerat att bli gräsklippare eller gräsklippningsmänniska.
 Oj, vilket konstigt inlägg jag känner att det här blev, jag hade tänkt skriva om vädret... Nåja.

Kram
 
1 Pippi:

skriven

Jag brukar klippa gräset, men gör inte det när det regnar.



Jag förstår inte vitsen med att dem som arbetar med att bl a klippa gräs måste klippa det även då det regnar. Undrar om de har ett schema där det står att den och den dagen ska gräset klippas... Man måste väl vara flexibel och klippa gräset en dag då det inte regnar, men tydligen måste "schemat" följas - står det att gräset ska klippas så ska det minsann klippas att det sedan ösregnar är en annan femma.

2 Katrin:

skriven

men det lär ju vara svårt att få gräsklippningen bra i regnet eftersom gräset lägger sej när det blir blött... folk brukar ju vänta tills det är finare väder just därför