Nu är sagan slut

En kommentar
Hejsan!
Sagan om en smurvelmurvelsmurf i ett mörkrum där hon har roligt och kopierar bilder lider nu mot sitt slut. Sorgligt men sant. Kommer sakna det. Att testa sig fram med provremsor för att försöka få fram den där svärtan som man strävar efter, att se bilden växa fram från ett tidigare vitt papper, att titta med lupp för att försöka se små små korn och vara medveten om att man har den rätta skärpan inställd. Ja till och med att händerna luktar äckligt av framkallningsvätska/fixeringsvätska...
 Usch jag vill verkligen fortsätta men nu är jag färdig med att kopiera bilder. Bara ett par saker kvar och sedan efter lovet är det dags att börja fota digitalt. Visserligen underbart roligt det också, men det är något fascinerande med det där.
 Ingen som har lust att ge mig ett mörkrum i födelsedagspresent eller så? :P

 Påtal om foto så har jag iaf fått tillbaka mitt makroobjektiv nu, efter drygt en månads reparation.

Kram
 
1 Nynäshamn:

skriven

Ja det var bättre förr :P