Planer för dagen

En kommentar
Hejsan!
 Nu ska jag roa mig med att berätta om mina planer för dagen, för det förstår jag ju att ni känner ett enormt intresse för att läsa... eller något. Nåja, sak samma.
 Jag vaknade klockan halv tio (börjar man klockan två så får man faktiskt sova länge, är det sovmorgon är till för, det hörs ju på namnet :P) och ansåg att det kanske var dags att gå upp.
 Klockan två tänkte jag att jag skulle befinna mig i skolan, ska bli intressant att se hur många som kommer idag. Enda vi har (om man inte har debatt på engelskan) är nämligen ett studiepass och då ska vi se klart en sjukt tråkig film om Mozart. Gällande detta kan man ställa tre frågor:
1. Varför kolllar vi på en film på svenskan som inte ens har svensk text?
2. Varför lägger de filmen på ett studiepass där ingen vanligtvis är där?
3. Varför ens titta på en film från 1984 om Mozart i svenskan?
 Titta så fina frågeställningar jag kom med, nu kan ni få roa er med att skriva en avhandling på 4 sidor gällande detta. Ja okej ni slipper :P
Absolut enda som är roligt med filmen är Mozarts sätt att skratta på :P Ingen jag rekomenderar med andra ord... Eller, att skratta som Mozart gör i filmen kanske jag rekommenderar (om inte annat lär din omvärld ha fruktansvärt roligt), men filmen alltså.
 Sedan hade jag planerat att gå på fotografisk bild lektionen bara för att det är kul. Förmodligen är jag den enda som kommer, kan inte tänka mig att någon av de andra går på lektionen när den är frivillig och äger rum mellan 15.00 - 16.10. :P

Sedan ska jag lägga mig i hammocken och läsa Statsrådet och döden, jag börjar faktiskt fatta mer och mer tycke för den där boken. I början tyckte jag att den verkade lite mer seg men nu gillar jag den. Den kan rekommenderas bra mycket mer än filmen i svenskan kan väl sägas. Bo Balderson har skrivit den förövrigt (inte personens riktiga namn men det står att Bo Balderson skrivit). 
 Det är lite småkomiskt, för mamma har tre exemplar av den här boken. Ett har hon lånat ut till mig och två till två av mina morbrödrar, så när hon nu kom på att hon ville läsa den själv får hon låna den på biblioteket. Hon har alltså egentligen tre exemplar och måste ändå låna den på biblioteket för att få läsa den, gud så lyckat det låter :P

Och just nu sitter jag och lyssnar på Ödet är ditt verk med Nordman.

Vi är här på jorden
i ett praktfullt sceneri
spelar våra roller och gör vår sorti
många är aktörer
som gör drama av komik
och resten är bara publik

Dom skämtar om vår ungdom
för av ålder blir man vis
men glömmer att en dumbom
gör allt i repris
Och skäms dom över något
ja, då kallar dom det plikt
när samvetet kräver sin bikt

(bara för att jag tyckte att ni kunde få läsa ett par rader ur låten, orkar inte länka till youtube eller så, vill ni lyssna får ni själva snoka reda på den :P)


Titta så långt och (o)intressant inlägg jag lyckades skriva ihop, är grymt imponerad om någon orkade läsa det :P

Kram
 
1 Katrin:

skriven

hehe ja jag läste klart... då får du bli impad av mej då =D