Roddtur på landet

2 kommentarer

Hejsan!
Kort blogginlägg innan jag ska sova.
 Idag roade jag och Ulrika oss med att vara ute och ro på landet (eller rättare sagt jag rodde och Ulrika sa typ vart jag skulle ro eller så..). Denna underhållande sysselsättning ägnade vi även en del av gårdagen åt. Det gick bättre idag faktiskt. Kan ge en kort diskussion ifrån gårdagen som säger det mesta:
U: "Nu är du snart uppe på land"
J: "Eh... ja vänta lite"
U: "Jag tror inte att vi ska vänta JUST NU"
BANG
J: "Ojdå, vi hamnade visst på grund lite.."
U: "Nu måste jag gå ut och knuffa på båten. För du tänker väl inte gå ut antar jag?"
J: "Nääääää"
Hon går ur båten och ställer sig på den lilla lilla ön som vi satt fast på.
U: "Hur har du lyckats med detta?! HELA jäkla båten ligger ju på land."
(Rätt mycket av båten låg liksom uppe på klippan)
J: "Eh... Alltså.. det var inte så svårt faktiskt."

Jag känner mig sådär gräsligt begåvad ibland :P
Vi rundade Kap Horn (Den där lilla ön som jag fastnade på igår fick låtsas att den var Kap Horn) sen så körde vi Gotlandrunt (Vi åkte ett varv runt den där ön) och sen så var det något med att vi körde igenom Suezkanalen också. Svar ja, vi är fullkomligt normala båda två.
 Vi hittade också rester av en neandertalare (En eldstad som såg ut att vara använd rätt nyligen, känns sååå troligt att den var neandertalare som eldade, absolut) och Ulrika var helt övertygad om att anledningen till att vattnet som fanns i båten igår inte fanns där mer var att en myrslok druckit upp det. Sannolikheten är hög. Och vi är som sagt fullkomligt normala eller så. :P

Kram och godnatt

 
1 Kenneth:

skriven

Då skulle du ha sett mig när min träeka hade sjunkit totalt en halv meter under vattenytan. Då började jag ösa förtvivlat, men det hände liksom inget alls.Konstaterade att det var för mycket vatten i sjön helt enkelt.

2 Cajsa:

skriven

sv: Åh jaha, nej jag är väldigt nöjd med mitt 50mm! ;)