Hur vet man?

En kommentar
Helt ärligt, hur vet man vad man egentligen vill? Jag har inte en blekaste aning. Alla, alla och åter alla (med vissa undantag, haha) tjatar om att jag måste börja tänka på vad jag vill efter gymnasiet. Det gör jag ju för tusan hela tiden! ...Detaljen är att jag inte kommer fram till något. Jag vet inte vad jag vill. Hela poängen med att jag hamnade på NV var att jag kunde välja typ vad jag ville sen efteråt (ja okej, finns väl en del saker jag inte kan bli, men dem bortser vi ifrån här). Jag vet inte ens något så odefinierat att jag kan säga "Ja det blir väl något med biologi". Suck... hur fan kommer man fram till vad man vill? Mitt enda svar i nuläget är liksom "Jag vill plugga vidare" och det känns ju ganska uppenbart då jag gått ett studieinriktat program på gymnasiet...

Äsch, nu har jag klagat färdigt, dags att fixa iordning sig och cykla iväg till skolan i regnvädret.

Kram
 
1 Nynäshamn:

skriven

Inte alla får det jobbet man vill ha, det tar tid att veta vad man vill göra.