Saknas: Diväteoxid

3 kommentarer
Hejsan!
Vi har inget vatten (kemiska namnet för vatten är diväteoxid, två väte, en syre, H2O alltså). Har blivit någon läcka någonstans som de håller på att reparera i nuläget. Exakt när vattnet kommer tillbaka återstår att se...
Nåja, idag hade vi laboration på kemin iaf. Med sådana här roliga saker


Varför känns det alltid lite mer läskigt med dödskallar på flaskorna? :P (ber om ursäkt för dålig mobilbild)

På spanskan var jag första eleven. Läraren låste upp men skulle sedan gå och hämta något så jag var ensam i klassrummet. Någon minut senare kom massor av spanjorer som stormade in i klassrummet, de skulle alltså vara med på vår spanskalektion. Så där satt jag och visste inte vad jag skulle säga. Jag förklarade vad jag hette och en frågade hur jag mådde då var väl mitt svar ungefär så simpelt som "Bra, själv?" :P Dock kom läraren tillbaka relativt snabbt så hon kunde snacka med dem då.

Kram
 
1 lovisa:

skriven

Jo tjena , det förstår jag..jag får inte dricka ren mjölk så jag lider inte så mkt " DU GÅR MISTE OM ALLT DE GOODA :/

2 sofia:

skriven

jag vågar inte hålla i flaskor med döskallar på! jag vågar inte hålla i någonting med döskallar på. Någon fix-idé jag fick någon gång.



Jag ska hålla mig borta från Stridberg så mycket som möjligt i fortsättningen!

3 Isabella (tinkerbella.blogg.se):

skriven

SVAR: Haha herregud, det lät som sjukt mkt. Lärare suger på att planera.