Snart en vecka sen

2 kommentarer
Hejsan
Imorgon är det en vecka sedan jag tog studenten (och min hjärna är fortfarande extremt inställd på "Vadå jag ska väl tillbaka till skolan igen efter lovet.. eller?" ungefär så). Så jag tänkte berätta lite om studentdagen innan jag helt glömt av vad som hände, dumt att skriva om det när jag sitter på ett ålderdomshem om 80 år eller så liksom.

Jag vaknade. Var allmänt nervös. Åt frukost. Var allmänt nervös. Åkte bil till skolan. Var allmänt nervös. Var till en början ensam med lärarna. Var allmänt nervös. Och eh ja... jag tror ni fattat principen där. Jag var allmänt nervös, helt enkelt.
Vi samlades i salen där vi haft en hel del lektioner (iprincip den enda lektionssalen som inte är labsal, misstänker att det var för att vi skulle kunna fika, i labsalarna är det som bekant inte tillåtet att äta eller dricka) och pratade lite, skrev namn och små hälsningar varandras studentmössor och hörde på när lärarna sjöng egenskriven sång till melodin av Idas sommarvisa som handlade om våra år på skolan.


Sedan var det dags för fotografering, sista fotograferingen med klassen. Alla såg väl lite allmänt glada ut misstänker jag (det gjorde man väl åandrasidan hela den där dagen, tror inte jag såg särskilt många sura miner faktiskt ^^). Studentlunch sedan, helt okej, bättre än bambamaten men som vanligt smakade såsen utan mjölk iprincip enbart majonäs.

Därefter tillbaka till salen igen för uttdelning av betyg och lite sådär. Sedan dags att inta aulan. Det är något särskilt faktiskt när alla står där i fina kläder med studentmössor och sjunger Den blomstertid nu kommer och Sjung om studentens lyckliga dag.

Sen var det då dags för utspringet. Extremt rörigt och oorgraniserat får jag nog medge. Men ja, det gick väl tillslut. Sen leta reda på folk (och det var inte lätt kan jag säga, var läskigt mycket folk, det där är väl kanske ungefär 2/3 av dem som var där, om ens det).


Sen åka flak och skrika lite ^^ Jag kan meddela att jag nu faktiskt förstått varför studenter faktiskt inte kan sitta hemma och läsa en bok, vilket jag bestämt hävdat i 18 år att de borde göra. För jag får väl medge att just då hade jag inga som helst planer på att sitta hemma och läsa bok. :P

Sen hem, bli fotad lite.

(Funderar över vad jag gör med mina armar på den där bilden, de ser felvridna ut på något sätt, men aja)

Sen öppna lite presenter. Portal 2. Converseväska. Glas. En del pengar. Och bok. Jättestor bok. 1300 sidor. Om en cell (haha, tack Ulrika ^^).


Så. Det var nog ungefär hur min studentdag såg ut. Sen tillbringade jag kvällen åt att först umgås med folk och sen fastnade jag här och spelade portal ^^

Nu ska jag ha körlektion dock.


Hejs
 
1 jimmy:

skriven

Så nästa gång man får se dig i klänning är den dagen du gifter dig ;)

2 Maria:

skriven

Grattis till studenten! Vad ska du göra nu?