Funderingar söndag kväll

Kommentera
I ärlighetens namn. Hur många ägnar sin söndagskväll åt att fundera över fruktos inte oxideras vid trommers prov? Möjligen resten av gruppen som skriver labrapport till på tisdag, frågan är väl om ens de ägnar sin söndagskväll åt en sådan sak. Dock konstaterade jag just en sak:
Med ganska stor sannolikhet hade jag förmodligen ägnat min kväll åt detta oavsett labrapport eller inte. Sedan att man kanske kan få lite cred för sitt resonemang i och med att det platsar i labrapporten är väl inte helt fel.

Kan man ägna en halv helg åt att fundera över varför vitt socker (disackarid) är en springande kolhydrat när frukt som innehåller fruktos och glukos (monosackarider) är en halvspringande, så kan man fundera över det mesta.

Ibland misstänker jag nästan att jag valt rätt linje. Faktiskt.