Vanligt gnäll om studier

En kommentar
Titta, nu sitter jag här och bloggar igen. Tveksamt om det är bra eller dåligt. Alltid lika fascinerad över att ett tiotal personer faktiskt besöker min blogg dagligen utan att jag överhuvudtaget skriver något alls, kan ju inte vara sådär fantastiskt spännande.
Som vanligt innebär bloggande att jag inte pluggar, och som vanligt tänker jag gnälla över att jag inte pluggar. Jag pluggar inte. Som vanligt. Eller som ovanligt. Eller något i den stilen, för jag pluggar alltid och aldrig. Det är jättespännande. Jag ligger konstant på något sånt där halvpluggsläge. Det låter iaf bättre att säga att hjärnan konstant ligger i halvpluggsläge än att säga att man hela tiden funderar på Om man ska plugga, men är fasligt duktig på att skjuta upp det och vänta på bättre tider.
Jag menar, tänk om jag blir helt otroligt sugen på att plugga om 5 minuter? Då är det ju tråkigt om jag slösat bort de här 5 minuterna där jag inte varit sugen på att plugga med att faktiskt plugga, eftersom jag då kunnat vänta 5 minuter och plugga då jag faktiskt var sugen på det. Och har man väl börjat plugga blir man ju inte sugen på det, så då har jag helt missat chansen att bli sugen på att plugga. Så då låter det väl som ett klart bättre alternativ att vänta på att bli sugen på att plugga..? Synd bara att den känslan är ganska sällsynt, och när man väl fått den vill man ju inte ta död på den genom att kanske plugga något som var tråkigt. Den kan ju nästan klassas som fridlyst, och då är det ju inte tillåtet att ta död på den.
Jag funderar på om detta är en bra studieteknik. Något säger mig att det är ganska tveksamt, jag avråder folk från att testa den, den är tämligen ineffektiv.

Så, nu har jag gnällt klart för idag. Hejdå folk.
 
1 writing service:

skriven

I hate listening moaning about the study! It is your duty!