Kalle Blomkvist, fingeravtryck och arsenik

Kommentera

Hejsan
Jag har nu insett hur fantastiska mängder dåliga bloggar det finns och tänkte göra ett tappert försök att åtminstone upprätthålla en vettig blogg som inte handlar om något i nedanstående lista:
dagens outfit (vilken i mitt fall skulle vara helt fabulöst enformig; Rutig skjorta, t-shirt, jeans, converse)
Dagens hiss och diss (...dissa att diska disk, hissa att hitta en hit? Förlåt jag var tvungen)
Berättelser om exakt hur man vikt tvätt under dagen (man eh... Viker? Avancerat)

SÅ. Nu ska jag börja blogga igen. Jag tänkte börja med att skriva om Kalle Blomkvist. Han är ju ganska awesome i allmänhet sådär. Jag menar, VEM brukar ha koncentrerad svavelsyra i sitt rum IFALL att man råkar umgås med en arsenikförgiftad chokladkaka? Sjukt synd att de tagit bort delen då han analyserar detta i de nyare versionerna av böckerna. Känner någon att den har en upplaga av Kalle blomkvist lever farligt från 1952 som den inte behöver så får personen ifråga gärna skänka (eller sälja för billig peng) till mig. :P (Lika så om någon råkar äga den svartvita versionen av filmen, finns ej med i nyare versionen heller, sorgligt).

Fingeravtryck är mysiga förresten. Mycket mysiga. Kol också. En kombination är faktiskt sjukt trevlig. Titta själva längst ner (eftersom alla bilder hamnar längst ner när man bloggar från mobilen, Woho).

...Föresten, jag läser brott och kemi i nuläget. Bara så ni vet. Och man ska inte äta svavelsyra. Lägg det på minnet (nej jag har inte själv testat). Däremot kan man undersöka huruvida ens chokladkaka innehåller arsenik med denna. Men undvik att äta chokladkakan efter, och Ehm... Misstänker du att du har ätit arsenikförgiftad chokladkaka så uppsök sjukvård (och införskaffa svavelsyra/saltsyra för egen analys i andra hand, labba aldrig ensam heller, och ha skyddsglasögon på dig). Men tja, bästa är ju att inte äta förgiftad chokladkaka alls, även högst olämpligt att äta förgiftad mat i allmänhet sådär. Tänk på det.